Kledingwinkel

De ontwikkeling van de kledingwinkel

Ongetwijfeld de meest populaire winkel is en blijft toch echt de kledingwinkel, al is er de afgelopen jaren binnen die kledingwinkels wel het een en ander veranderd. Wat niet veranderd is, is dat jassen, jurken, schoenen en broeken de meest populaire kledingstukken zijn.

Broeken, jurken, schoenen en jassen

De winkel vol kleding dus, voorheen alleen een kleiner of groter pand waar je al dan niet merkkleding of juist goedkopere kleding aanschafte. Die je bezocht om op de hoogte te blijven van de laatste trends of om gewoon even te babbelen, meer voor het sociale aspect dus. Zeg je tegenwoordig kledingwinkel, dan wordt al lang niet meer gedacht aan een gebouw – of in elk geval minder- en al helemaal niet aan het sociale aspect. De winkels van nu zijn de online winkels, waar je broeken, jurken, schoenen en jassen middels een paar simpele muisklikken bestelt waarna je je kleding vervolgens soms al binnen een dag thuisbezorgd hebt.

Offline en online winkels voor jurken

Met andere woorden, je hebt tegenwoordig twee verschillende soorten kledingwinkels: een offline (dat pand dus) en een online versie. De online versie heeft het bijzonder druk, met de offline versie gaat het iets minder, al zijn er voldoende redenen te bedenken waarom je nog steeds beter naar de ‘echte’ winkel kunt gaan. Meer dan voldoende redenen zelfs. Zo krijg je in de echte winkel nog deskundig advies, helpen ze je met uitzoeken en passen en helpen ze je zoeken naar leuke, bijpassende accessoires. En als een artikel er niet is, dan bestellen ze dat snel voor je. En als je het de volgende dag wilt ruilen, dan doe je dat meteen de volgende dag en zoek je gewoon iets anders uit. En als je helemaal geluk hebt, dan krijg je er nog koffie of thee bij ook. En bovendien: je bent er even lekker uit, steeds binnen achter je computer of met je telefoon bezig, daar wordt niemand beter van. Zeker je conditie en weerstand niet.

Gigantisch aanbod voor schoenen

Wat in alle winkels – online en offline- niet veranderd is of eigenlijk alleen maar beter geworden is, is het gigantische aanbod. Door de opmars van webshops is tegenwoordig alle kleding voor echt iedereen bereikbaar, wél een heel groot voordeel van de opmars van webshops. Moest je vroeger nog voor bijzondere merken schoenen of broeken naar het buitenland, tegenwoordig schaf je ze vanuit huis aan en wordt het eens onbereikbare merk jurkje de volgende dag al bij je thuis afgeleverd. De veranderingen die kledingwinkels hebben ondergaan, hebben dus voor en nadelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *