De speelgoedwinkel krijgt het steeds moeilijker

Speelgoedwinkel

Het feit dat speelgoedwinkels het steeds moeilijker en benauwd krijgen, over het algemeen, dan vroeger is reeds bewezen. Denk hierbij aan de welbekende speelgoed aanbieder Intertoys. De beroemde speelgoedketen, in Nederland en België, heeft het de afgelopen tien jaar steeds moeilijk gekregen en heeft ook de omzet in de afgelopen tien jaar zien halveren.

 

Dat een speelgoedwinkel niet goed loopt en dreigt te verdwijnen door faillissement kan gebeuren. Dit kan bijvoorbeeld door een slechte(re) locatie, vergrijzing of verandering van interesses van kinderen en hier niet op inspelen door middel van innovatie. Echter is er de laatste jaren iets anders aan de hand als het gaat om de speelgoedwinkels, en dit is eigenlijk nog niet eens hun eigen schuld. De teruglopende omzet heeft voornamelijk met de verhoging van concurrentie te maken en dan vooral op het gebied van speelgoed. Winkels zoals de Kruidvat en Action kopen steeds vaker, met regelmaat, goedkoop maar kwalitatief speelgoed in. Dit gaat vaak om minder bekende merken dat wat bijvoorbeeld de Intertoys, Top 1 Toys en Bart Smit. Echter is dit soort speelgoed wel populair voor het gros van de mensen door de drastisch lagere prijs die hier gehanteerd wordt. Naast de fysieke winkels die een bedreiging zorgen voor verschillende speelgoedwinkels is internet een tweede bedreiging. Het internet ontwikkelt zich snel en bedrijven moeten ook innoveren op dit gebied. Bijvoorbeeld Intertoys, dat destijds van Blokker was, investeerde veel te laat in Internetbestellingen en heeft ook daardoor het bedrijf de kop gekost, letterlijk.

 

Babyspeelgoed

Ook babyspeelgoed is tegenwoordig een steeds groter onderwerp en wordt steeds populairder. Dit komt door de economie die groeit, daar profiteren, door de ouders, de baby’s ook van. Hierbij gaat het om babyspeelgoed. Voor het kopen van speelgoed voor baby’s zijn veel verschillende aanbieders, daarbij gaat het vooral om online aanbieders. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bol.com of fysieke winkels die hun producten online aanbieden. Over het aanbod, en eigenlijk ook de vraag, van speelgoed voor baby’s en peuters hoeft men zich geen zorgen te maken. Dit komt door de omzet die er gerealiseerd kan worden met het ontwerpen, maken en/of verkopen van het speelgoed. Hierdoor zal er altijd wel speelgoed voor baby’s en peuters én kleuters in omloop zijn. Ook over het aanbod van normaal speelgoed hoeft men zich geen zorgen te maken, hiervoor geldt hetzelfde verhaal. Kortom, door het faillissement van de Intertoys betekent het niet dat het aanbod van speelgoed zal dalen. Dit komt omdat er altijd aanbod zal zijn als er vraag naar is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *